تور کویر مصر /اقامتگاه سنتی روستای گرمه
 
 
منوی اصلی
صفحه نخـــــست
چــــاپ صفــــحه
خـــانه كردن وب
ذخـــــیره صفحه
پـست الکترونیک
بایگـــانی مطالب
در باره ی ما
 

درودبرشما ... به وبلاگ من خوش آمدید .انتقادات و پیشنهادات سازنده شما ما را در ارائه خدمات برتر یاری خواهد کرد با تشکر
موضاعات
کویر مصر
پیوند وبلاگ
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

پیام برای تبادل لینک: (همچنین رنگ متن را با توجه به قالب خود مشخص نمایید)






 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی


آرشیو ماهیانه
اسفند 1393
دی 1392
آبان 1392
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
نویسندگان
نویسندگان
پیوند وبلاگ
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

:: تمام پیوندها ::
 
طراح قالب و کد های جاوا...

كاربران آنلاين: نفر
تعداد بازديدها:
RSS

طراح قالب و کد های جاوا...

Www.LoxBlog.Com

کد های وجاوا :

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 66
بازدید کل : 83843
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 66
بازدید کل : 83843
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

<-PollName->

<-PollItems->

-- شروع کد نظرسنجی -->

<-PollName->

<-PollItems->


انجمن نجوم درکویرمصر و گرمه


تصویر قطعی از سیاره زمین/ ترکیبی از رنگهای حقیقی سیاره ما

صویر ارائه شده از سوی ماهواره هواشناسی روسیه که با کیفیت بالای 121 میلیون مگاپیکسل گرفته شده به عنوان تصویر قطعی از سیاره زمین توصیف شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، تصویر سیاره زمین که از 36 هزار کیلومتری بالای سطح آن گرفته شده، سیاره آبی پررنگ دریایی که در تضاد با زمینهای خشکی قرار گرفته و درحالی که ابرهای سفید به سرعت از فراز آسمان آن عبور می کنند به چشم می رسد.
این تصویر توسط الکترو- ال (Electro-L) ماهواره هواشناسی روسیه گرفته شده و برخلاف سایر تصاویر از زمین تنها در یک برداشت گرفته شده اما کیفیت بالای آن 121 میلیون مگاپیکسل است.
اکثر تصاویر ارائه شده از ناسا و سایر سازمانهای فضایی توسط وصل کردن تصاویر بسیاری در کنار هم ارائه می شود و گرفتن یک تصویر با کیفت بالای تنها در یک شات به ندرت اتفاق می افتد.

[تصویر: zimg_001_09.jpg]

 


شفق چند رنگی که چون بالهای فرشته برفراز دهکده سامی در لپلاند شمال سوئد گسترده شده در تصاویری که اخیرا منتشر شده به چشم می رسند. رنگهای روشن و واضح سبز و بنفش زمانی ایجاد می شوند که ذرات خورشیدی با اکسیژن و هیدروژن در جو زمین برخورد می کنند.
[تصویر: zimg_005_5-%2Btasavir%2Bnojoomi5.jpg]

سلام
این تاپیک همون طور که از اسمش هم پیداست جایی هست تا شما عکس های نجومی جالبی رو که میبینید در این جا قرار بدید ونظراتتون رو دربارش بگید.که بعد بتونیم اگه شد در پرتال عکس هم قرار بدیم.
ممنون


این هم چند تاعکس از نشنال جئوگرافی

تصویری از رد ستاره‌های دنباله دار در کهکشان راه شیری که هفته گذشته در نیوجرسی گرفته شده است.
[تصویر: zimg_002_5-%2Btasavir%2Bnojoomi2.jpg]

 

تصویر راه شیری بر فراز تلسکوپ 3.6 متری رصدخانه جنوبی اروپا. عکس از رصدخانه جنوبی اروپا[تصویر: c8928xsejabo16ji7p1v.jpg]

 این عکس در روستای مصر گرفته شده است

 

;اوای کویر.مصر.
بوشش جانوری کویر

وشش جانوری

  •  

گربه شنی

پوشش جانوری مناطق کویری و بیابانی به لحاظ تنوع گونه‌هاي زيستي و فراواني جمعيت حيات وحش در كشور شاخص است.این مناطق به دلیل دشواری دسترسی انسانی شرايط لازم از لحاظ امنيت، غذا و آب را دارا است. با این وجود  گونه‌هاي    گياهي  و   جانوري  فراواني  در   این

مناطق وجود داشته كه بر اثر تخريب زيستگاه يا شكار بي‌رويه، نسل آنها منقرض شده و يا در لبه انقراض قرار گرفته‌است.برای آشنایی بیشتر با پوشش جانوری مناطق کویری و بیابانی ایران بر روی لینکهای زیر کلیک کنید. هر لینک شامل زیستگاه ، پراکندگی جغرافیایی ، تغذیه،  تولید مثل وسایر  اطلاعات مفید دیگری می باشد.برای مشاهده سایر مقالات به بخش پوشش جانوری مراجعه فرمایید.


 

 
پستانداران ايرانبندپایان ايراندوزیستان ایرانخزندگان ايران (راسته مارها)خزندگان ايران (راسته سوسمارها)پرندگان ایرانرفتار شناسي حيواناتحيوانات صحراپروانه های ایران
;اوای کویر.مصر.
ریگ جن

 

 
 
آیا در ایران منطقه ای ملقب به مثلث برمودا وجوددارد؟ تا به حال از بیابانی به نام ریگ جن چیزی شنیده اید؟منطقه ای کویری و پر از تپه های ماسه ای که در جنوب سمنان ، شرق دریاچه نمک ، شمال چوپانان و انارک و غرب جندق قرار دارد.به گزارش تماشاگران شبکه رادیو اینترنتی ایران صدا، اطلاعات بسیار جالبی درباره این منطقه اسرار آمیز در برنامه ای رادیویی منتشر کرده است که شنیدن آن جالب است.
ریگ جن کجاست؟ریگ جن منطقه‌ای کویری و دارای تپه‌های ماسه‌ای (تلماسه) در کویر مرکزی ایران است. این منطقه در جنوب سمنان، شرق دریاچه نمک، شمال چوپانان و انارک و غرب جندق قرار دارد.این منطقه به دلیل وسعت زیاد و نداشتن چشمه یا چاه آب در گذشته محل عبور کاروان‌ها نبوده و فقط در سال‌های اخیر چند گروه به آن منطقه رفته‌اند.

 

 

ریگ جن گستره ای است از شنزارهای روان. تا چشم كار می كند نمك است و ماسه و در بعضی مناطق باتلاق؛ باتلاق هایی كه اگر شناختی از محل آنها نداشته باشید قطعا گرفتار شده و به جرگه همان آدم هایی می پیوندید كه گرفتار روح و جن شده اند(!)

 فرو رفتن در گل و لجن در ریگ جن شاید یكی از خطرناك ترین اتفاقاتی باشد كه ممكن است گریبانگیر مسافران، البته مسافران ناوارد شود و آنها را به كام مرگ بكشاند. سالهای متمادی هیچ كس جرات آنكه به ریگ جن سفر كند و راز این كویر اسرارآمیز را كشف كند، نداشت، یا اگر حتی جراتش را هم داشت به دلیل ناآشنایی با منطقه در راه می ماند.

 

 از آن جمله می توان به سون هدین، نویسنده كتاب كویرهای ایران اشاره كرد كه سالهای زیادی از عمرش را در گوشه و كنار كویرهای ایران گذراند و كتاب كویرهای ایران را به رشته تحریر درآورد، اما با تمام تلاش هایش هیچ گاه موفق به دیدن ریگ جن یا بهتر بگویم فتح ریگ جن نشد. سون هدین در سال 1900 ریگ جن را كشف كرد و بعد از آن هم آلفونز گابریل در سال 1930 از نزدیكی آن گذر كرد، اما عبور از آن همچنان برای كویرنوردان به صورت یك رویا باقی ماند تا اینكه بالاخره در سال 1997 طلسم ریگ جن توسط علی پارسا، كویرشناس مقیم آمریكا شكسته شد. او به همراه آقای میرانزاده، رئیس پارك ملی كویر وقت با هواپیما بر فراز ریگ جن رفتند تا ثابت كنند كه هیچ چیز شگفتی در ریگ جن وجود ندارد.

 

علی پارسا در خاطرات خود درباره آشنایی اولیه اش با ریگ جن می نویسد: در یكی از سفرهایی كه زمان دانش آموزی به كویر مركزی داشتم، در نقشه ای به ریگ جن برخوردم. نامش اسرارآمیز به نظر می آمد. تصمیم گرفتم به آنجا بروم و این همزمان شد با انقلاب ایران. سالها بعد در 1996 این رویا با سفر به پارك ملی كویر دوباره به سراغم آمد. من، دوستانم و آقای میرانزاده، رئیس پارك ملی كویر تصمیم گرفتیم كه از فراز ریگ جن با هواپیما عبور كنیم تا به خودمان ثابت كنیم در مسیر، چیز عجیبی نیست.

 

فقط نمك است و ماسه و تپه. نخستین امر شگفتی كه در ریگ جن با آن مواجه شدیم، گودالی تازه به وجود آمده بود. داخل گودال یك فضای آبی دیده می شد كه آب شور بود. اطراف آن نمك كریستال شده به رنگ سفید دیده می شد و اطراف آن به رنگ قهوه ای بود كه مشخص بود در اثر فشار، خاك آن پخش شده است.

 

 اما علی پارسا برای اولین بار در نوامبر 1997 با ماشین وارد ریگ جن شد و بعد از آن بسیاری از كویرنوردان از ریگ جن گذشتند. البته با تجهیزات كامل؛ و نه گرفتار روح شدند و نه جن زده. گسترش ریگ جن از شمال شرق به جنوب غرب است. این منطقه در شمال شرق به كوه گوگرد و منطقه معلمان، از جنوب به انارك، از شرق به ناحیه جندق و از سمت غرب به پارك ملی كویر منتهی می شود.

 

مهمترین مسئله اینكه اگر تا به حال كویر نوردی نكرده اید و به اصطلاح حرفه ای نیستید، برای اولین تجربه به هیچ عنوان ریگ جن را برنگزینید كه در این صورت رفتنتان با خودتان است و برگشتنتان با خدا، حتی اگر هم حرفه ای هستید حتما گروهی به این منطقه سفر كنید. بهترین وسیله برای سفر به كویر، جیپ های سبك وزن است، نقشه را فراموش نكنید. اگر GPS (وسیله ثبت نقاط جغرافیایی و در واقع یك راهنمای الكترونیك ماهواره ای است) دارید كه چه بهتر و از آنجایی كه سفر به ریگ جن حركتی نوین و بسیار مشكل است و در نتیجه نقشه دقیقی از آن در دسترس نیست، می توانید با استفاده از GPS و ثبت نقاط، میزان دقت نقشه هایتان را چك كنید.

 

 نه تنها برای سفر به ریگ جن كه برای سفر به هر نقطه از كویر كاملا مجهز و بدون كوچكترین كاستی و شك حركت كنید. برای سفر به ریگ جن حداقل باید به اندازه دو هفته آب ، بنزین، غذا و وسایل فنی ماشین را به همراه داشته باشید. در ضمن بلد محلی را فراموش نكنید، محلی ها معمولا آدم های كار كشته ای هستند و علاوه بر تعیین مسیر، حتی در شرایط سخت، خیلی خوب می توانند راهنماییتان كنند. اگر از مسیر جندق به طرف ریگ جن می روید پس از طی مسیری پر پیچ وخم، وارد یك رودخانه خشك و عریض می شوید، بعد از عبور از رودخانه تا چشم كار می كند كوه ها و تپه های ماسه ای است.

 

 بخشی از منطقه نسبتا مسطح تر است و تپه ها كوچكتر، بنابراین عبور از آن نسبتا آسان به نظر می رسد ولی با كمی پیشروی با كم شدن ارتفاع به اراضی باتلاقی می رسید كه اینجا تقریبا جنوب منطقه است.

 

 اصرار برای عبور از این اراضی باتلاقی بی فایده است بنابراین بهتر است از سمت شمال غربی به حركتتان ادامه دهید. آخرین كوه هایی كه 2300 متر ارتفاع دارند به بخش شمالی ریگ جن می رسید از اینجا كوه دماوند را هم می توانید ببینید. با ادامه این مسیر به پارك ملی كویر می رسید، البته بعد از گذر از رودخانه خشك نخجیر و پارك ملی كویر ، نقطه پایانی است كه شما را به پاسگاه ملك آباد ورامین و تهران می رساند و تا اینجا بیش از هزاركیلومتر مسیر را در كویر درنوردیده اید. البته این مسیر یكی از مسیرهای پیشنهادی است كه تاكنون گروه های زیادی از آن عبور كرده اند.

 

اگر شما مسیر دیگری را می پسندید، می توانید با استفاده از نقشه و راهنما، مسیر جدیدی را تجربه كنید. اما تمام این سختی ها و بالا و پایین ها یك طرف و آسمان پرستاره شب های ریگ جن هم یكطرف. خوابیدن روی شن های روان روی تپه ای بلند و چشم دوختن به آسمانی كه حتی یك نقطه سیاه ندارد و شهاب سنگ هایی كه هر از گاهی مثل تیر فرشتگان حافظ زمین كه شیاطین را از نزدیك شدن به زمین باز می دارند، تمام خستگی روزانه و در شن و باتلاق فرورفتن را از تن می زداید.

عکس های سفر به ریگ جن

 

تصویر اصلی برنامه
 

تصویر تکمیلی برنامه
 

 

تصویر تکمیلی برنامه
 

 

تصویر تکمیلی برنامه
 

 

تصویر تکمیلی برنامه
 

 

تصویر تکمیلی برنامه
 

 

 
 

 

تصویر تکمیلی برنامه
 


 

 

 

 
 

 

;اوای کویر.مصر.
آخرین مطالب ...
» نوروز1394را به تمامی اهالی روستای گرمه تبریک عرض میکنم این شعر تقدیم ب گرمه ای های عزیز
» نمایی از مهمانسرای گرمه
» استاد حبیب یغمایی
» بهمن ماه
» تورهای 22بهمن 1391 تورچهارشنبه اخرسال تورکویر مصر
» چگونه به روستای گرمه برویم
» یکی دیگر از جاذبه های گردشگری روستا می توان به ماهی درمانی در سرچشمه این روستا اشاره داشت
» شب یلدا در مهمانسرای شب چره روستای گرمه
» روستای مصر
» رزرو تورهای عیدنوروز1394 تورکویرمصر باایمان تور رزرو مهمانسراعیدنوروز 94
» انجمن نجوم درکویرمصر و گرمه
» بوشش جانوری کویر
» ریگ جن
» معرفی کویر
» عکسهایی از محیط مهمانسرا واتاقها
» دکتر شریعتی /.روستای ایراج
» سنت اگوستین
» گویش گرمه
» گالری عکس ...کویر...تصاويری از كوير مركزی ايران
» معرفی کویر لوت
» دریاچه نمک کویر نمک
» توجه
» لاریسیان
» مجری مستقیم تور کویر گردی
» توصیف مهمانسرای شب چره روستای گرمه
» روستاهای گرمه ، بیاضه و خنج و دادکین
» چه دور و چه زیبا
» کویر طبقه

Home | FeedBack

Copyright © 2008 LoxBlog.Com . All Rights Reserved. Translation Www.NazTarin.Com